Visum in the pocket ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu Visum in the pocket ;) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

Visum in the pocket ;)

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

26 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

heee!

Daar ben ik weer met een ontzettend interessant verhaal! Afgelopen vrijdag ben ik met mn mama met de trein naar Amsterdam geweest om mijn visum aan te vragen bij het Amerikaanse consulaat. Laat ik beginnen bij het begin.

's Ochtends vroeg om half 10 begon onze reis op station 'VlissingenSouburg'. Na een overstap in Roosendaal kwamen we dan om kwart over 12 aan in Amsterdam. Ik had al een tijdje last van mn kuiten dus het wandelingetje naar het museumplein ging niet erg vlot. Mijn afspraak bij het consulaat stond gepland om half 3, dus hebben mams en ik nog wat rondgelopen in de stad, en een lekkere bagel gegeten bij bagels&beans. Toen we eenmaal aankwamen bij het consulaat (we hebben niet lang hoeven zoeken, er is maar 1 enorm huis waar idioot hoge hekken omheen staan)zag ik dat er best een rij stond. Tas met alles erin bij mama gelaten, en op naar de intercom. Alles was goed, ik mocht naar binnen. Na te zijn gechecked op 'gevaarlijke' spullen kon ik naar binnen. Ik mocht meteen door, de mensen met mobiel/camera moesten lekker wachten. Eenmaal binnen werd ik nog een keer grondig onderzocht, en werd mijn paspoort gecontroleerd. Dat was allemaal in orde, dus kon ik door naar de 'wachtruimte'. Hier moest ik mijn paspoort, en de papieren die ik had meengenomen laten zien. Daarna kon ik meteen door naar het loket. Daar zat een heel schattig mevrouwtje die mijn vingerafdrukken opnam, en mijn paspoort+papieren in beslag nam. Toen het tijd was om te pinnen voor mijn visum kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik mn pinpas in mn tas had laten zitten. Rode kop, stotteren (je kent het wel). Ik mocht snel even naar buiten rennen om mn pinpas. Na de hele securitycheck weer te hebben gehad kon ik dan eindelijk pinnen. Poeh de man die mij moest checken vond mij denk ik erg grappig, want hij stond maar een beetje stom te lachen toen ik daar stond te klungelen met mn papieren hij zei: easy on, honey, easy on! hahaha Ik voelde me behoorlijk staan als je begrijpt wat ik bedoel. Na te hebben gepind moest ik ongeveer een half uur wachten, en toen moest ik naar een ander vrouwtje achter een loket. Ze vroeg wat ik wilde gaan doen, voor hoeveel kinderen ik moest zorgen, en hoe oud de kinderen waren. Toen ik zei dat de jongste 6 maanden was zei ze dat er volgens haar een wetgeving was die het verbood dat iemand van 18 de caretaker is van een kind onder de 2 jaar. Ik heb dr gezegd dat dat volgens mij niet zo was, en dat ik meer dan 300 uur oppaservaring heb met kinderen onder de 2. Ze zou het uit gaan zoeken. Eenmaal thuis heb ik een mailtje gestuurd naar Leonie, en die heeft contact opgenomen met Aupaircare. Die hebben weer een mail gestuurd met een brief voor het consulaat met daarin het 'bewijs' dat ik gewoon voor de jongste mag zorgen. Deze mail heb ik meteen doorgestuurd naar het consulaat.
Ik had trouwens van tevoren van alle kanten gehoord dat de mensen op het consulaat zo onaardig waren, maar ik vond ze juist heel aardig! haha

Ik heb er de hele tijd een beetje een slecht gevoel over gehad. Tot vanmiddag.. Ik was met oma en mama naar Middelburg geweest om koffers te kopen, en toen ik thuis kwam was mn visum binnen :D whoeiii, ik ben helemaal happy dus.

Wow dit is echt een ongelofelijk lange blog geworden haha. Ik hoop dat jullie het doorzettingsvermogen hebben gehad om hem uit te lezen :P

xoxo Marielle

  • 27 Juli 2010 - 18:58

    Stefanie:

    Hee!
    OEH! Dat is wel een opluchting, ik vond het echt heerlijk toen ik eindelijk dat papiertje in m'n handen had. Maar bij mij waren de mensen op het consulaat een stuk chagrijniger..
    9 Aug. vlieg je naar NY denk ik? Heb je daar je orientatie? Zit je eigenlijk bij Au pair in America?
    En weet je je huisadres al? Dan ga ik even opzoeken hoe dicht we bij elkaar wonen. Voor Amerikaanse termen best dichtbij denk ik.
    Geniet nog van de laatste niet eens 2 weken en dan zie ik je snel!!
    XX

  • 27 Juli 2010 - 19:41

    Samantha:

    Hee Mariel,

    Wat leuk!! :D
    Heel veel succes en plezier!!

    Hopelijk heb je daar een leuke tijd!

    Groetjes Samantha

  • 28 Juli 2010 - 09:59

    Iraina:

    He Mariel,

    Ik heb je net gekrabbeld en zag ineens dat je een blog over je avontuur bij houdt!
    Ik heb gelijk alles ff gelezen, echt spannend allemaal zeg! Ik vind het ook leuk om te lezen wat er allemaal vooraf is gegaan. Ik ben zeker van plan om het bij te houden, omdat ik best benieuwd ben hoe zoiets toch in zijn werk gaat. En wat jij allemaal voor spannende dingen gaat meemaken. Ik ben ook heel erg benieuwd naar het gezin, als die maar een beetje goed voor jou zorgen.
    Voor mij is het niks om zo lang weg te gaan naar het buitenland naar een vreemd gezin! Ik vind het echt super dapper, en ben blij dat je bij dit gezin wel een klik heb. Dat is zo belangrijk!

    Ik weet dus niet of ik je komende vrijdag zal zien, maar wens je alvast heel veel plz (dat gaat denk ik wel lukken) en heel veel positieve ervaringen!

    gr

  • 28 Juli 2010 - 14:59

    Sharona:

    Hee meidd!
    Super dat jij nu ook je visum hebt :)
    Zitten we gezellig samen 9 augustus in het vliegtuigg!
    x

  • 31 Juli 2010 - 20:56

    Jacqueline Wapperom:

    Heey!!

    Hoe is het?
    Ookal 'hobbel' niet met jullie mee, wil ik je toch nog ff heel veel plezier wensen, een fijne reis..en ik ga je blog zeker bij houden!! =D

    x

  • 31 Juli 2010 - 21:15

    Tante:

    Ik heb me er doorheen geworsteld. Nee hoor Elle, het was leuk om te lezen!!

  • 02 Augustus 2010 - 19:31

    Senna:

    gelukkig schrijf je niet slaapverwekkend, dus het was niet moeilijk om m uit te lezen!
    heb heel veel zin om je verhalen te lezen als je IN amerika zit.

  • 05 Augustus 2010 - 15:47

    Raymon:

    Veel geluk en succes in Amerika.
    Ik hoop dat het een leuke familie hebt, en dat je het daar naar je zin krijgt.
    En natuurlijk niet op het verkeerde vliegtuig stappen.

    Tot volgend jaar.
    Gr, Raymon en de rest.

  • 06 Augustus 2010 - 21:42

    Lisa Van Veelen:

    Hoi ik ga hopelijk ergens volgend jaar(als ik m'n rijbewijs heb) ook naar amerika met sts en ik ben dus heel benieuwd naar jou ervaringen! Super veel plezier daar. Groetjes lisa

  • 07 Augustus 2010 - 17:52

    Miriam:

    Hoi marielle.Je hebt mij ooit een boos briefje gestuurd(je was toen denk ik 8,ofzo),dat ik geen sneeuwballen meer in je vader z'n nek mocht gooien.Jouw vader is nl mijn baas/collega,haha!Kan je je dat nog herinneren?Je vader tipte me je blog,vandaar dat ik ff reageer.Ik wens je héél veel plezier in Amerika!Geniet er van,en heelhuids weer thuis!Groetjes Miriam Rouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 150421

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: