10, 11 & 12 September - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 10, 11 & 12 September - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

10, 11 & 12 September

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

12 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag 10 September

Vandaag was ik lekker vrij. Heerlijk langzaam gedaan 's ochtends, en de hele dag een beetje gelaptopt en muziek geluisterd op mn bed. Toen was het om 5.30pm tijd om op weg te gaan naar de BART. Ik ging dit weekend namelijk naar Lake Tahoe!
Stefanie ging met haar aupairorganisatie een weekendje naar Tahoe, en ik mocht mee! Om 7pm stond ik bij het station van Rockridge waar we om 8 uur afgesproken hadden. Omdat ik toch een beetje aan de vroege kant was ben ik even naar Trader Joe's gelopen om lekkere frambozen voor onderweg te halen. Toen ik weer terug was kwam Stefanie er ook net aan. Ondertussen kwamen er steeds meer meisjes met grote rugzakken aan. De frambozen waren dus ook allang op voordat de bus eindelijk (1 uur te laat) eens kwam opdagen. In de bus heb ik gezellig naast Stefanie gezeten. We hebben 2 hele leuke films gekeken, en weer lekker gepraat.


Zaterdag 11 September

Toen kwamen we om iets voor 1 dan eindelijk in Lake Tahoe aan. We hadden verwacht in een ontzettend lelijk, oud huisje te moeten slapen, maar het tegengestelde was waar. Het HUIS was enorm groot en heel gezellig. Stefanie en ik sliepen op 1 kamer, Serena (duitsland) en Cissy (china) sliepen op 1 kamer, en in de woonkamer op een bed sliep Mary (thailand). Het waren allemaal heel gezellige kinders, en we konden het goed met elkaar vinden. Stefanie en ik hebben heel knusjes (zie sokkenfoto) nog een uurtje liggen praten, en toen zijn we maar gaan slapen. Om 7.30am moesten we namelijk al helemaal klaar zijn om aan het werk te gaan in Tahoe. Toen de wekker 's ochtends ging had Stefanie 4 pogingen nodig om dat ding goed uit te zetten (slaapdronken?) Ik schrok me dus elke keer weer kapot als dat ding afging. Na het ontbijt (volledig verzorgd door onze thaise keukenprinses) zijn we op weg gegaan naar onze werkplek. Nee, dat 'werken' een paar zinnen terug was geen grapje. We hebben dode takken van bomen afgezaagd om bosbranden te voorkomen, en we hebben aarde staan scheppen als gekken om erosie zoveel mogelijk tegen te gaan. Ik zag hier persoonlijk het nut niet zo van in. Als je gewoon een paar bosjes op die heuvel plant ben je er ook vanaf, maargoed. Vooraf had ik er maar een hard hoofd in, maar het werk bleek echt super leuk! Misschien moet ik dan toch maar iets met mn handen gaan doen later.. haha. Om 1 uur waren we alweer klaar met het werk, en zijn we naar het meer geweest om te zwemmen. Ik dan, niemand wilde mee het water in :( Ik had geen zwemkleding bij, maarja, zwart ondergoed kan altijd, toch? Het water was echt heel lekker koel en helder. Nadat ik was opgedroogd zijn Stefanie en ik teruggelopen naar ons huis. Tijdens onze reis naar het huis hebben we onze longen uit ons lijf gezongen met nederlandse liedjes. Onderweg bedachten we ook dat onze buren een jaccuzi op hun balkon hadden staan. Dat konden we natuurlijk niet weerstaan. In ons ondergoed hebben we in een enorm hete jaccuzi van het uitzicht genoten. Stefanie vond het ook leuk om de jets eens even uit te proberen. Ik werd dus letterlijk ondersteboven gespoten. Menn, het leek wel een golfslagbad joh. Nouja, toen we het wel genoeg vonden zijn we met onze handdoekjes om naar ons huis teruggelopen. Daar hebben we eventjes omgekleed, en zijn we toen naar het meer gelopen omdat we daar dinner zouden hebben. Het eten was lekker, en we hebben weer enorme lol gehad. Wanneer niet?! Na het eten zijn we met een paar meisjes naar ons huis gegaan, en hebben we daar tot half 11 ofzo grappige spelletjes gedaan. Toen iedereen weg was gingen Stefanie en ik even naar onze kamer om mooie mannen op Stefanie's computer te bewonderen, en toen we de huiskamer weer inkwamen lag iedereen ineens al in bed haha. Toen zijn wij dus ook maar in bed gaan liggen. Na wat heel diepzinnige gesprekken zijn we in slaap gevallen. De familie uit Florida, waarover ik het in mijn vorige blog had, zou mij 's avonds trouwens bellen, maar vanwege het slechte bereik in Lake Tahoe is dat niet meer gelukt.

Zondag 12 September

's Ochtends lekker rustig aan gedaan. Een lekker ontbijtje gehaald en dat in ons huis opgegeten. Stefanie en ik waren onszelf lekker op ons gemakje klaar aan het maken toen Mary (thailand) ineens riep dat de bus er al was! Toen hebben we nog even flink moeten haasten, maar we zijn gelukkig niets vergeten. Al dacht ik eerst wel dat ik mn camera had laten liggen, maar gelukkig was dit niet zo. De fotos die daarop staan zijn niet de meest charmante begrijp je.. In de bus hebben we weer een filmm gekeken, en hebben we met Stefanies macbook echt de meest grappige fotos gemaakt. Iedereen in de bus was weer behoorlijk stil, maar je kon precies horen waar wij zaten zegmaar. Toen we weer af werden gezet bij het station in Rockridge hebben we maar eventjes op onze trein moeten wachten. Na het overstappen kwamen we echt in een stinktrein terecht (de geur werd veroorzaakt door een oude zwerver). Helaas bleek die trein niet heel erg goed te werken, dus stonden we een hele tijd stil in de zon, met gesloten deuren en ramen, en met een geur die met de minuut verstikkender werd. Bahbah. We waren blij toen we de trein uit konden. Stefanie's auto hadden we gelukkig snel gevonden. We hadden nog niet echt zin om terug te gaan, dus zijn we nog even naar de mall gegaan. Daar kreeg ik ineens een telefoontje van de Floridafamilie. Of ik met hun wilde matchen? JAAAA. Heel graag! Stefanie stond me echt al heel blij aan te kijken, en toen ik ophing gilden we allebei en gaven we elkaar een knuffel. Haha. De mensen die op het terrasje zaten waar wij voor stonden schrokken zich geloof ik kapot, want die keken allemaal verbaasd naar ons om. Maar ik ben ZO blij! Het klikte echt met deze familie, dus ik ben blij dat zij dat ook zo voelden. Morgen krijg ik een telefoontje om mn vlucht naar Jacksonville, Florida te reserveren. Ik vind het trouwens wel jammer dat ik Stefanie dan niet meer zie, want het klikt echt goed met dr. Haha ze kent mn hele levensverhaal nu al,.
Maaar ik was nog niet klaar. Toen Stefanie en ik een beetje honger begonnen te krijgen zijn we op zoek gegaan naar een lekker restaurantje. Na lang te hebben gezocht zijn we voor mexicaans gegaan. Het was ontzettend lekker, maar ontzettend veel. We hebben dus meer dan de helft laten liggen. We waren allebei n beetje moe, dus zijn we (na 2 keer de weg te hebben gevraagd) naar Hayward gereden. Stefanie heeft me afgezet, en nu zit ik dus hier achter mn laptoppie. Nogmaals bedankt pappie en mammie :D Hij is super, en nogsteeds heeel snel! Er is nu nog niemand thuis. Ik denk dat ze dus uit eten zijn. Maar das eigenlijk wel fijn, want dan kan mn muziek even lekker hard haha. Ik heb strakjes om 9 uur een Skypedate met papa en mama voordat ze voor n weekje op vakantie gaan. Daarna ga ik lekker slapen, want ik ben kapot. Hahaha, jullie horen snel weer van me!


xoxo Marielle!








  • 13 September 2010 - 14:28

    Senna:

    en waaar is die sokkenfoto dan ? ;)

  • 13 September 2010 - 18:16

    Ngatini:

    Gefeliciteerd met de nieuwe familie.

    Liefs Ngatini, Erik en Alyssa

  • 14 September 2010 - 06:21

    Joke:

    Hee Marielle
    Gefeliciteerd met je nieuwe familie,en ik hoop dat je het daar superleuk krijgt.
    Weet je al wanneer je vertrekt?

    Bye Bye Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 150437

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: