15, 16, 17 & 18 Oktober 2010 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 15, 16, 17 & 18 Oktober 2010 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

15, 16, 17 & 18 Oktober 2010

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

19 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Jacksonville

Vrijdag 15 Oktober

Vanochtend gewerkt, en om 3 uur kwam Patrick naar huis om mij naar het vliegveld te brengen. Ik was een er een uur van tevoren, en had alles ruim op tijd gevonden. Eenmaal in het vliegtuig heb ik enorm gelachen. Dr was zo’n nieuwe steward, en die liep constant achter met het laten zien van die veiligheidsinstructies. Hij zat helemaal te stressen, en ik kwam niet meer bij. Ik heb niet echt een rustige vlucht gehad, want we hadden behoorlijk last van turbulentie. Ik vond het wel spannend en leuk haha. Na n tijdje begon ik me behoorlijk te vervelen, en heb ik alle blaadjes die in de stoel voor je zitten door zitten kijken. Mijn god, wat ze daar niet allemaal verkopen zeg. Hier een kleine opsomming:
- Een Marshmellowschieter
- Een oogmassageapparaat
- Een hondenhuis
- Pyjama’s met van die voetjes voor het hele gezin
- Een plantenbak, met een kattenbak erin verstopt
- Alle Harry Potter spullen die je je maar kan bedenken
- Een apparaat dat je lippen vacuüm zuigt zodat ze mooi vol worden
- Ringen van 2 miljoen dollar

Enz. Het moet niet gekker worden :P We hebben schijnbaar de wind mee gehad, want we landden een half uur eerder dan gepland. Daardoor moest ik nog even op Chamilla en haar hostvader, Maitin wachten. Na een ontzettend goede en uitgebreide beschrijving van waar ik stond te wachten hadden ze me gevonden. Eenmaal bij Chamilla thuis hebben we ons even opgefrist, en zijn we daarna de stad in gegaan. We hebben eerst lekkere kippenpootjes gegeten, en daarna zijn we naar een club gegaan. We hebben super lang in de rij moeten staan, maar toen we eenmaal binnen waren was het dus helemaal niet druk. Wij vroegen ons dan ook af waar die rij vandaan kwam maargoed. Nou ik keek mn ogen uit hoor daarzo. Ten eerste is iedereen gekleed alsof ze net vanachter hun raampje op de wallen komen, en ten tweede is hetgene wat ze doen geen dansen meer. Mensenkinderen, haha. De meisjes gooien hun benen gewoon in de nek van de jongens (terwijl ze een rokje aan hebben dat nauwelijks meer bedekt dan een lendendoekje), of ze gaan op handen en voeten staan, en de jongen die achten ze staat gaat dan bewegingen maken alsof ze seks hebben. Echt niet normaal gewoon. Das geen dansen meer. We zijn om half 2 weggegaan, want om 2 uur ging alles dicht, en we hadden geen zin om met de hele massa naar buiten te moeten. Dr was trouwens nog wel iets heel stoms. Chamilla is 21, en die mag dus al drinken. Nou moest ze als ze iets wilde drinken naar boven, en daar haar drankje opdrinken. Daarna mocht ze weer naar beneden komen. Ik mocht dus helemaal niet naar boven omdat ik 18 ben. Khad nog wel zo’n zin in een lekkere wodka redbull, maarja pech dus. We zijn even lekker een stukje pizza gegeten, en daarna zijn we naar huis gelopen. Eenmaal thuis hebben we nog tot half 4 liggen praten, en daarna zijn we dan toch maar gaan slapen. Want………..

Zaterdag 16 Oktober

Om kwart voor 6 ging de wekker alweer. Gek genoeg was ik dus helemaal niet zo moe. Ik heb even gedouched, en toen zijn we naar de metro gegaan. We hebben even wat ontbijt gekocht voor in de bus, want het was 2 uur rijden naar New York. Het was buiten echt super koud, en dat ben ik nu dat al niet meer gewend. Dat gaat wat worden als ik weer in Nederland ben zeg.. Nouja, toen we dus bij de bus aankwamen moesten we ontzettend lang wachten. Er waren teveel kaartjes verkocht, en nu kon dus niet iedereen in de bus. Wij konden gelukkig wel mee. Voor ons zat een meisje dat dacht dat ze heel goed kon zingen. Ze zong terwijl ze naar haar IPod luisterde, dus het was knettervals. Das lekker wakker worden hoor… Niet dus. Een half uur later dan gepland kwamen we dan eindelijk in NYC aan. We zijn meteen op zoek gegaan naar ons hostel, en hadden dat dan ook best wel snel gevonden. Toen we wilden inchecken bleek dat ze onze reservering niet binnen hadden gekregen. Ze hadden ook geen bedden over. De website via welke wij onze reservering hadden gemaakt (en betaald) had ons wel een ontvangstbevestiging gestuurd, maar niet doorgegeven aan het hostel dat wij hadden geboekt. Lekker handig dus. Ze hebben toen allerlei hostels voor ons gebeld, en uiteindelijk konden we terecht bij een hostel aan de rand van central park. Hup, de metro in en naar dat hostel dus. We konden nog niet in onze kamers, dus we hebben onze bagage in de opslag gezet, en daarna hebben we de metro gepakt naar times square. We hebben lekker gewinkeld. Dr was ook nog echt iets heel geks. Midden op times square stonden een aantal donkere mensen die aan het vertellen waren dat zij beter waren dan blanke mensen. Ze zeiden dat het in de wereld alleen om de gekleurde mensen ging, en dat ze blanken haatten. Dan begonnen ze na elke preek wat stukken uit de bijbel te schreeuwen met zn allen. Twas wel grappig, want dr was zo’n typisch blanke Amerikaanse man die helemaal de discussie aanging. Op den duur was ik de enige echt blanke en blonde persoon die nog stond te luisteren, en keek hij mij aan toen hij zei dat ie blanke mensen haatte. Toen vond ik het een beetje bedreigend worden, en zijn we weggelopen. Op een gegeven moment werden we aangesproken door n jongen met de vraag of we ’s avonds naar een comedyshow wilden. Het leek ons wel leuk, dus hebben we kaartjes gekocht. De show was pas om 10 uur, dus zijn we eerst naar het hostel te gaan om ons om te kleden enzo. Erik, en jongen die Chamilla al kende kwam naar onze kamer, en daarna zijn we met de metro naar de comedyshow gegaan. Eenmaal daar bleek dat ze teveel kaartjes hadden verkocht, en dat er dus geen plaats meer was. Ja ik weet het, ik val in herhaling met al die overboekingen. We hebben ons geld teruggekregen, en zijn met zn 3en een pizza als avondeten gaan eten (om 11 uur ’s avonds). Om 1 uur zijn we op weg gegaan naar ons hostel. Ons kamergenootje wilde helaas al gaan slapen, dus hebben wij met de frontdeskjongen en zn vrienden op de bank gehangen. Dat was wel heel gezellig. De frontdeskjongen leek trouwens wel heel erg op Wil.I.am, kijk maar op de foto. Om half 3 zijn we naar boven gegaan. We hadden de frontdeskjongen nog wel even gesmst of hij een ander matras voor mij kon komen brengen. Daar was namelijk echt niet op te slapen. Helaas konden we niet meer echt kletsen omdat er een saaie slapende doos bij ons op de kamer lag.

Zondag 17 Oktober

Om half 9 waren we allebei weer wakker. We hebben even gedouched enzo, en daarna zijn we op weg gegaan naar Starbucks voor een lekker ontbijtje. De frontdeskjongen kwam ons daar nog vergezellen. We zijn daarna met zn 3en naar central park gegaan. Daar hebben we een beetje rondgelopen, en uiteindelijk kwamen we aan bij de plek waar onze bus ons weer op zou halen. Het was namelijk tijd om weer terug te gaan naar Philly. Daar aangekomen hebben we onze spullen afgezet bij Chamilla’s huis, en daarna zijn we meteen weer doorgegaan naar de stad. We hebben weer eventjes gewinkeld, en daarna zijn we lekker in het park gaan zitten. ’s Avonds hebben we tapas gegeten bij het leukste restaurant waar ik ooit ben geweest, en daarna zijn we weer even naar het park gegaan. We raakten aan de praat met een jongen die een beetje raar was. Dr kwamen steeds meer vrienden bij staan, en op den duur begonnen ze wiet te roken. Chamilla deed net alsof ze gebeld werd, en toen waren we dr vanaf, haha. Daarna hadden we afgesproken met Levi, een vriend van Chamilla. Hij was wel erg grappig en aardig, dus dat was leuk. We zijn naar een club gegaan en hebben daar de baseballwedstrijd tussen de Philadelphia ‘Phillies’ en de San Francisco ‘Giants’ gezien. K vind baseball echt heel erg leuk, dus ik ga toch maar even op zoek naar een team hierzo. Maargoed, het was dus heel erg leuk in die club. Ze hebben mijn id niet gevraagd, dus ik ben lekker aan de wodka redbull gegaan. Dat was lang geleden :P We waren allebei best aangeschoten, maar het werd er alleen maar gezelliger door :P Om 12 uur zijn we teruggegaan, want Chamilla had de maandag niet vrij kunnen krijgen, en moest dus gewoon werken de volgende dag. We hebben nog even van die lekkere kippetjes gehaald in een zaakje, en daarna hebben we in bed nog even naar gtst gekeken. Rond 2 uur zijn we lekker gaan slapen.

Maandag 18 Oktober

Om 10 over 8 ging de wekker alweer. We hebben een beetje gekletst, en toen is Chamilla naar de kids gegaan. Ik heb toen ook op mn gemakje even gedouched en mn koffer weer normaal ingepakt. Dat was dus bijna niet te doen, want ik kreeg dat ding nog maar net dicht. Daarna ben ik ook naar beneden gegaan. Ik heb papa en mama even verrast met een telefoontje, en daarna zijn we naar het park gelopen. De kinderen even lekker moe gemaakt, en toen zijn we naar de Starbucks gelopen voor n ontbijtje. Daarna zijn we doorgelopen naar een museum. Dat was wel leuk. Matthew, haar oudste kindje was overal echt super enthousiast over. We zijn nog een ijsje en een Philly cheesesteak gaan eten, en daarna was het tijd om terug naar huis te gaan. Daar hebben we even wat gedronken en een taxi voor mij gebeld. K kreeg een paar dikke knuffels van Chamilla en haar hostkindjes, en toen was het tijd om te gaan. We hebben afgesproken dat zij eind november een weekendje naar mij toe komt. Daarna ga ik daar weer heen enz. Tis toch niet zo ver weg. Op het vliegveld had ik alles weer in notime gevonden. Ik begin hier echt een professional in te worden. Ik heb zelfs 2 mensen geholpen bij het vinden van hun gate! Amerikaanse mensen! Uit Philly, geen toeristen dus! Haha. In het vliegtuig had ik lekker veel ruimte, want de stoel tussen de man in mijn rijtje en mijn was niet bezet. Kheb lekker in de kleermakerszit gezeten, want dit maak ik niet vaak mee, haha. Eenmaal op het vliegveld zag ik ineens iemand steeds om de hoek heen kijken. Patrick wilde me laten schrikken, maar dat mislukte dus.

Ik heb echt een super leuk weekend gehad. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op Chamilla, want het lijkt me echt heerlijk om midden in de stad te wonen. Je pakt de buggy en gaan met die banaan. Ik ben dit weekend verliefd geworden op Philly en New york, en ik ga zeker nog een paar keer terug! Haha.

Dikke kus, ik hou van jullie!

  • 19 Oktober 2010 - 15:09

    Senna:

    ooohh wat klinkt dat super zeg!
    wat maak jij ontiegelijk belachelijk veel leuke dingen mee. 't is maar goed dat er internet en telefonie enzo bestaat, anders had je aan het eind nooit alles kunnen navertellen hahah!
    dikke kus

  • 19 Oktober 2010 - 15:10

    Senna:

    en ja.. ik ben jaloers (a)

  • 19 Oktober 2010 - 15:57

    Stefanie Roest:

    Super vet!!
    Ik had toch verteld van die clubs! Die mensen dansen heel erg. Ik noem het maar gewoon Amerikaans. Ik vind het maar niks!
    Maar het klinkt als een heerlijk weekend. Ik ga dit weekend nog even Yosemite park bezoeken. We gaan in een tent slapen! OMG! Dat kan koud worden. En weet je wie er ook mee gaat? Dat ene grappige meisje uit Tahoe die ook echt veel verhalen had! ;) Hihi! Dat wordt leuk!
    Liefs

  • 19 Oktober 2010 - 17:14

    Patricia:

    He nichie!

    Het was al een tijdje geleden dat ik op je site heb gekeken. Wat typ jij veel! Nu heb ik meer dan een uur lang je verhalen zitten lezen. Het is echt leuk om te volgen wat je allemaal doet en meemaakt.

    Gelukkig gaat het goed met je. Dat beetje heimwee af en toe lijkt me wel normaal toch? Lekker skypen, msnen en het allemaal van je af schrijven in je blogs, dat helpt wel hè.
    Ik zie trouwens op je site dat het bij jou op dit moment 28 graden is. Hier is het er maar net 12, dus wat het weer betreft moet je blij zijn dat je niet in het koude kikkerlandje zit!

    Wat grappig dat je even voor een weekend naar Philadelphia en New York bent geweest. Alsof het niks is… Naja, je bent nu toch in de buurt hè. Gaaf dat het allemaal kan. Geniet er van!

    xxx Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 150426

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: