22, 23 & 24 Augustus - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 22, 23 & 24 Augustus - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

22, 23 & 24 Augustus

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Hayward

Zondag 22 Augustus

's Ochtends weer lekker uitgeslapen. Daarna had ik eventjes met papa en mama gebeld. Ze vonden het nodig om mij te vertellen dat ze lekker op het strand lagen :P
's Middags had ik een taco-lunch met alle ander aupairs bij mij in de buurt. Ik heb daar verschillende meisjes leren kennen, van wie me er 2 echt aardig leken. We hebben afgesproken om een keer iets samen te gaan doen. Ik heb tijdens de lunch ook even met mijn area-director gepraat. Zij is het aanspreekpunt voor alle au pairs bij mij in de buurt. Ik heb haar verteld over Elizabeth, en ze was echt in shock! Haha, zoiets had ze nog nooit gehoord. Ze komt woensdagavond even langs om met mij en mijn hostfamily te praten. Het gesprek met haar was wel echt fijn, en ze liet me weten echt achter me te staan enzo.

Maandag 23 Augustus
Happy birthday mama!
Ik had Elizabeth 's ochtends om 7 uur wakker gemaakt. Haar eerste schooldag begon namelijk om 8.20 am.
Om 8 uur zijn we met zijn allen naar de school gelopen. Aangezien wij op een berg wonen, en de school helemaal beneden is dat best een leuke en mooie route om te lopen. Je doet er ongeveer 15 minuten over, dus dat kan precies. Naar beneden gaat goed, maar naar boven met een buggy is behooooorlijk zwaar :P Maar dat geeft niet. Spierpijn is fijn! Eenmaal aangekomen bij de school keek ik mijn ogen uit. Mini-kinderen met reuze-rugtassen. Niet normaal. Sommigen hadden zelfs hele trolly-koffertjes mee. Ik bedoel, wat heb je allemaal nodig dan in first grade?! haha. Later kwam ik erachter dat die enorme tassen misschien maar voor 1/4 vol zaten... Amerikanen he :P Toen Elizabeth in de klas was zijn wij weer teruggelopen naar het huis. Ik heb Katie meteen naar bed gebracht, want die was helemaal op, en daarna heb ik mama gebeld om haar te feliciteren. Ik heb ook nog eventjes geskypt en Odile en Chimene. De eerste schooldag duurde maar tot 12.50, dus toen was het alweer tijd om Elizabeth op te gaan halen. Op de terugweg van school deed ze meteen weer heel rot tegen me, dus heb ik maar zo min mogelijk gevraagd en gezegd. 's Middags is ze met een vriendinnetje naar de bioscoop geweest.

Dinsdag 24 Augustus

Toen ik Elizabeth wakker maakte was ze meteen heel erg kwaad. Ze wilde niet uit bed komen, en ik kon haar er met geen mogelijkheid uit krijgen. Uiteindelijk is Nathan haar boos uit bed wezen sleuren. Daarna heb ik haar weer samen met Katie naar school gebracht. Het is hier overdag best saai, want ik kan eigenlijk nergens heen omdat ik vast zit aan Katie dr naps. Ik heb dus 's avonds voorgesteld om zo'n kinderbadje te kopen waar Katie en ik overdag in kunnen spelen. Het is namelijk te warm om gewoon buiten te spelen, maar in het water moet het wel gaaan + Katie is gek op water. Ik heb, terwijl Katie sliep, opa en oma verrast met een belletje. Toen was het om 2.30 alweer tijd om Elizabeth op te gaan halen. Haar vriendinnetje Maya liep ook met ons mee naar huis. Ik zei iets tegen Elizabeth, en toen zei ze: Don't make me hit you! En Maya keek haar echt aan van : Dat zeg je toch niet?! Toen we verder liepen voelde ik ineens iets kouds op mn been. Maya was zo'n yoghurtstick aan het eten, en de onderkant was opengeklapt. Het zat door haar hele haar, op Katie en op mijn been. Dat was lachen :P Maya zei de hele tijd: I'm so sorry! Naja ze deed het niet expres. Ik heb de yoghurt uit haar haar gehaald, en toen zijn we verder gelopen. We hebben Maya afgezet bij haar huis, en zijn daarna snel om gaan kleden. Elizabeth zou namelijk met Maya gaan zwemmen. Elizabeth heeft een hele lichte huid, en mn hostparents willen niet dat ze zichzelf insmeert, maar dat ik dat doe. Elizabeth was al buiten, en toen ik ook naar buiten ging om haar in te smeren zegt ze NO, I WANT TO DO THIS MYSELF. Ik heb haar dus uitgelegd dat ik dat voor haar moet doen, maar dat ze wel kon helpen met het insmeren van Katie als ze dat wilde. Ze werd ontzettend kwaad op me, gaf me een klap en pakte de tuinslang en spoot mij helemaal nat. Nou toen had ik het dus helemaal gehad. Ik heb haar bij haar arm gepakt en mee naar binnen genomen. Daar heeft ze in de gang op Maya zitten wachten. Toen ze eindelijk weg was heb ik met mn hostdad gepraat over de hele situatie. Hij ziet nu ook in dat dit gewoon niet kan. Hij zei zelfs: Ik kan dit echt niet langer aan. Toen mn hostmom thuiskwam hebben we het er ook met haar over gehad, en ook zij ziet nu in dat dit niet normaal is. We hebben verschillende afspraken gemaakt. Ik hoop dat dit gaat werken, want anders weer ik het echt niet meer..

Er is ook nog goed nieuws haha: Een collega van Erin is de coach van een dames-softbalteam, en hij gaat voor mij kijken of hij nog plek heeft! :D En Nathan en Erin vinden dat ik het geweldig doe :P

xxxxxxxxxxx miss you guys


  • 25 Augustus 2010 - 17:18

    Ilse:

    Ojeee! heel veel succes met elizabeth, ik hoop dat het snel beter ermee gaat. en leuk trouwens dat je mss kan gaan softballen, dat wilde je al een tijdje toch ;)
    ik mis je wel al een beetje hoor haha
    xxx

  • 25 Augustus 2010 - 17:33

    Chamilla Wijnvoord:

    hey meis..
    ik vind t super knap van je hoe je het doet...!!
    goodluck!!

  • 25 Augustus 2010 - 18:08

    Senna:

    aah gelukkig er komt toch een beetje een lichtpuntje in de situatie! hopelijk werken die afspraken. zou wel een hele opluchting zijn denk ik!
    wel leuk van dat softballen joh! je hostparents hebben gelijk, dat kán je ook gewoon goed!
    heeel veel plezier, succes en kusjes

  • 25 Augustus 2010 - 19:22

    Stefanie:

    Ze hebben het eindelijk door!!! Je hostparents hebben door dus dat het echt niet langer kan.

    Ik ben blij dat je het er nu regels zijn waar ook je hostparents zich aan gaan ( proberen ?? ) te houden.

    Goodluck!!!!
    Ik zie je snel. Misschien morgen of vrijdag?
    X

  • 25 Augustus 2010 - 21:41

    Jonathan & Anne:

    juist! hard aanpakken, geen medelijden tonen! schaf desnoods een zweep aan.

  • 26 Augustus 2010 - 12:14

    Joke:

    Marielle je doet het hardstikke goed.
    Ik hoop dat je gesprek goed verlopen is en dat het gaat werken.
    Heel veel succes en veel plezier.

  • 26 Augustus 2010 - 15:04

    Raymon:

    Ik ben blij dat je stand hebt gehouden en haar eens hebt aan gepakt.
    IK vind het ook goed voor je dat je dat je in zo'n softball team mag meedoen, dan leer je misschien mensen kennen en dat met die auto komt wel goed.
    het gaat steeds beter en met die vader en moeder gaat het ook steeds beter.

    Ik hoop dat je het volhoud(vast wel)en tot volgend jaar
    GR. Raymon

  • 27 Augustus 2010 - 09:47

    Raymon:

    wanneer schrijf je weer iets niews?

  • 31 Augustus 2010 - 16:40

    Iraina:

    Ben blij dat the parents het eindelijk ook inzien!
    En dat softballen lijkt me helemaal te gek! Ik hoop dat het wat wordt!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 150477

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: