13, 14 & 15 September - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 13, 14 & 15 September - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

13, 14 & 15 September

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

15 September 2010 | Verenigde Staten, Jacksonville

Hi!

Maandag 13 September

Vandaag was niet bijzonder. Al het werk wordt me uit handen genomen door oma (niet meer zo'n leuk mens). 's Avonds lekker met Stefanie afgesproken. De laatste keer :( Twas wel moeilijk om afscheid te nemen, want ookal kennen we elkaar echt nog maar een maand, het lijkt of ik haar al veel langer ken.. Maaar ik ga nu niet dramatisch doen :P

Dinsdag 14 September

Vandaag was het erg saai en vooral ongemakkelijk, want Nathan kwam thuis. Ik hoorde hem beneden ineens praten, dus ik ging even naar beneden om hoi te zeggen en om te vragen of hij een goeie vlucht had gehad. Ik zeg dus best vrolijk: Hoi Nathan! Hoe was je vlucht? Zegtie echt zo op zo’n heel verveelde manier: Oh, hoi Marielle. Goed. En dan gaat hij meteen verder met praten tegen zn mammie en Erin. Okee, einde gesprek dus. Heel kinderachtig allemaal, maar morgen ben ik weg! Toen ik weer beneden kwam vertelde ik tegen Erin dat ik woensdagochtend om 8.45 zou vliegen. Erin zegt dus: Okee, daar moet ik het dan even met Nathan over hebben. Ze draait zich om naar Nathan en die zegt meteen: Laat dr maar een taxi pakken. Net alsof ik er niet bij stond. Goh, wat had ik die gozer verkeerd ingeschat zeg. Wat een eikel. Na 100 (eigenlijk 4) taxibedrijven te hebben gebeld had ik er eindelijk 1 gevonden die me naar het Hayward BART station wilde brengen. Die staat morgen dus om 5 uur bij de frontgate. Jaa ik weet het, een beetje heel erg vroeg, maar ik ben liever te vroeg dan te laat. Daarna kwam het volgende probleem. De printer deed het ‘ineens’ niet meer toen Nathan mijn E-ticket uit wilde gaan printen. K geloof er helemaal niets van, want ik mocht het niet zelf proberen. Ik heb alle informatie dus maar overgeschreven, dat zou ook genoeg moeten zijn. ’s Middags heb ik mn koffers ingepakt. Hoe heb ik alles in hemelsnaam ooit in die dingen gekregen?! Ik heb ze maar ingepakt op goed gelukt, want een weegschaal hadden ze ook al niet. Toen ze terugkwamen van uit eten wilde ik alvast gedag zeggen, want ik zou natuurlijk al heel vroeg weggaan ’s ochtends. Toen ik dus doei wilde gaan zeggen gingen ze ineens helemaal moeilijk doen over geld. Ze vonden dat ik de annuleringskosten voor mn mobiel moest betalen, en omdat ik deze week weinig had gewerkt vonden ze dat ik eigenlijk helemaal niet moest krijgen. Ik heb geprobeerd ze uit te leggen waarom ik vond dat ik wel geld verdiend had ( ik heb namelijk nog gewoon voor de kinderen gezorgd). Nathan zei ijskoud: Jij hebt het fout. Wij hebben jou hier laten slapen. Dat doen we vanuit de goedheid van ons hart bla bla bla. We hadden ook kunnen zeggen van Okee, tis 5 uur, wegwezen nu. Dat hebben we niet gedaan omdat we goede mensen zijn. Nouja zolang ze het zelf maar geloven he! Haha. Ik snapte inmiddels wel dat ik niets zou bereiken, dus ik zei: Okay, well.. Ik vertrek morgenochtend vroeg, dus… En voordat ik mn zin kon afmaken zei Nathan ‘ Mooi zo!’ Ik ging maar gewoon verder met mn zin .. dus ik wilde even doei zeggen, en bedankt voor alles. Ik had gehoopt dat we op een volwassen manier doei zouden kunnen zeggen, maar dat zit er blijkbaar niet in. Succes met alles. Daarna ben ik mn kamer ingegaan, even flink gejankt, en toen lekker gaan slapen. K was zo blij dat ik weg kon!



Woensdag 15 September

Vanochtend ging mn wekker om 4 uur, want om 5 uur zou er een taxi op me staan te wachten bij de frontgate. Er was nog niemand wakker, maar dat vond ik helemaal niet erg. Lekker rustig dus. Na gisteravond had ik ook echt geen behoefte meer om nog eventjes doei te zeggen. Ik heb mn koffers, zonder mn nek te breken, van de trap af gesjouwd en ben met mn ontiegelijk zware koffers naar de frontgate gelopen. Geen idee waarom die gozer me daar trouwens wilde oppikken, maar een kwartier lopen met 2 zware koffers is niet echt een pretje. Door de mist kon ik nieteens zien waar ik heen liep, maar gelukkig heb ik het dan toch gevonden. Onderweg nog een hert tegengekomen trouwens. Heel gezellig allemaal. Het taximeneertje stond al op me te wachten, dus kon ik gelukkig meteen instappen. Hij vroeg me helemaal waar ik heen wilde enzo, dus ik zei dat ie me naar het Hayward BART station moest brengen. Na nog een tijdje met m te hebben gepraat zei ie ineens: Ik moet om 5.30 een meneer naar Oakland Airport brengen, als je wilt kan ik jou voor een goede prijs wel door naar SFO brengen! Dat leek me wel een heel goed idee. Meneer afgezet en door naar SFO. Die vent begon steeds meer op mn zenuwen te werken, want hij bleef maar zeggen van oh wat ben je een mooi meisje, ik wou dat ik je eerder ontmoet had enz. Ik heb de weg maar goed in de gaten gehouden want ik was best een beetje bang dat ie naar een of ander verlaten steegje zou gaan. Hij heeft helemaal zn telefoonnummer en alles gegeven en als ik nog een keer in de buurt ben moet ik maar bellen. Bah, creepy gozer. Toen ik zo bedankt zei gaf ie me n hand en hield ie m expres lang vast IELLLL. Blij dat ik nu bij mn gate zit. Maar ik heb toch maar wel mooi 50 dollar betaald in plaats van de 120 die het eigenlijk zou zijn geweest. Dat heb ik maar weer mooi voor mekaar.. Toen ik eenmaal mn koffers in kon gaan checken waren ze niet overweight! Dat had ik eigenlijk wel verwacht, want ik had niets gewogen. De ene was 22kg en de andere 22,8kg. Een gelukje dus. Tot mijn verbazing kon ik ook zonder gezeur of gefouilleer door de douane, en had ik ook mn gate binnen no-time gevonden. Het moet niet gekker worden. Daarna ben ik eventjes gaan ontbijten, ik weet het heel Amerikaans, met pancakes. Ik kon weer maar minder dan de helft op maargoed. Nu zit ik dus bij mn gate te wachten op mn vliegtuig naar Houston, TX. Vanuit daar vlieg ik dan, na een overstap, door naar Jacksonville, FL. Het is nu 7.48am en mn het boarden begint om 8.10am. Daarna stijgen we als het goed is om 8.45am op. Ik typ in het vliegtuig weer wel n stukje! Xoxo

Nogsteeds woensdag 15 September

Bleeegh. Ik ben het vliegen al wel weer beu, en ik moet nu nog 2 uur ofzo. Ik zit nu namelijk in Houston Texas netjes bij mn gate te wachten totdat we kunnen gaan boarden. Ook deze gate had ik weer zonder problemen gevonden. Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf nu :D haha. De vliegreis was goed, maar echt ontzettend saai. Ik zat tussen twee mannen in, en zoals bekend houden mannen ervan om nogal breed te zitten. Ik heb dus de hele reis netjes met mn handjes op mn knietjes gezeten. Ik heb de hele reis (zo’n 3,5 uur) naar CSI gekeken. Ik moest 6 dollar betalen om te kunnen kijken, maargoed. Dat heb ik er dan wel voor over, anders was het namelijk helemaal niet uit te houden geweest. Voor nu heb ik weinig zinnigs meer te vertellen, dus mn volgende update is waarschijnlijk vanuit Jacksonville. Tenzij ik ineens inspiratie krijg natuurlijk :P

Nogsteeeeeeds woensdag 15 September. (komt er dan nooit een einde aan deze dag?!)

Mn 2e vlucht ging ook weer helemaal goed. Eenmaal aangekomen kwamen Aubri en haar schoonmoeder me ophalen. Het was meteen echt heel gezellig, en sindsdien is er geen stilte gevallen (toen ik aankwam was het half 8, en nu is het 12 uur) Het is echt heel gezellig, en ze zijn heel erg grappig. Natuurlijk zijn de standaard nederlandse dingen aan bod gekomen (wiet, windmolens en klompen) Jullie krijgen snel een volledige update, maar nu benik heel erg moe, dus ga ik lekker slapen.

Maar ik ben happy & veilig aangekomen!

  • 16 September 2010 - 07:04

    Marjolein:

    Wat fijn dat je een nieuwe plek hebt gevonden !
    Heel veel plezier gewenst daar in Florida en "vergeet" je vorige plek maar snel... Jij hebt het prima gedaan daar. Het kan nu alleen maar beter worden !!!

  • 16 September 2010 - 08:03

    Ilse:

    Leuk joh! Ben benieuwd hoe je het daar verder hebt!!

  • 16 September 2010 - 08:32

    Joosje En Michel:

    Hoi Marielle,

    Gelukkig ben je bij die vreselijke familie weg!
    We hopen dat je het hier goed naar je zin krijgt!

    Groetjes Joosje en Michel

  • 16 September 2010 - 09:05

    Ngatini:

    Wat een gezeik van die Nathan. Sorry voor mijn taalgebruik, maar als volwassene en zo reageren! Gelukkig moest je niet verplicht die 2 weken blijven, want Erin zou toch ook nog weggaan?

    Gelukkig dat het gelijk gezellig was en ik ben benieuwd hoe het daar met je is.

    Veel liefs van ons

  • 16 September 2010 - 14:51

    Rowena:

    liefjeee ik ben super blij voor je dat alles goed is gekomen en twordt alleen maar beter!en wat een onvolwasse aparte familie zeg! gelukkig ben je er vanaf:) dikkekus!

  • 16 September 2010 - 16:01

    Senna:

    ooh echt zo fijn dat je zo snel een andere familie hebt gevonden! ik hoop dat het hier 10 miljoen keer zo leuk word! en wat een sukkels zijn die andere. let's nominate them for worst hostfamily evaahhh ;)
    xxxxx

  • 16 September 2010 - 20:25

    Rianda:

    Nou Mariëlle, jij gaat de weg nooit meer kwijt raken, super van je hoor!
    En nu maar hopen dat dit het helemaal voor je gaat worden!!!!
    Liefs van hier XXX

  • 16 September 2010 - 21:24

    Jonathan:

    nou jij blij dat je daar weg bent haha! Pff rare jongens die amerikanen:P nou mariëlle ik wens je veel geluk toe bij deze familie uit florida:D kijk wel uit met zwemmen daarzo:P

    xx

  • 18 September 2010 - 09:25

    Patrick :

    Nice nice ! :D
    Gelukkig dat het nog best snel gegaan is allemaal :D

    Huge HUG Xo Xo

  • 18 September 2010 - 12:12

    Linda:

    Heel veel succes bij je nieuwe gezin. Fijn ook dat het gelukt is. Een vlucht naar huis zou helemaal geen prettige geweest zijn lijkt mij.

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 150462

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: