14, 15 & 16 Augustus - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 14, 15 & 16 Augustus - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

14, 15 & 16 Augustus

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Hayward

Heee

Zaterdag 14 Augustus

Vanochtend hebben we een beetje bankgehangen (daar houden ze hier schijnbaar van) en vanmiddag zijn we met zn vijven naar Dublin en Pleasanton gegaan. Daar hebben we eerst een beetje gewinkeld. Ik heb spullen gekregen voor mn badkamer, en ik heb een ipod touch gekocht. Daarna zijn we in Pleasanton uit eten gegaan. Elizabeth is de hele tijd ontzettend ruw met Katie, maar de ene keer magze haar wel oppakken en de andere keer niet, dus nu hebben we afgesproken dat ze het eerst moet vragen als ze Katie wil oppakken.

Zondag 15 Augustus

Vandaag had ik met Stefanie (nl aupair in San Ramon) afgesproken. Ik had al een tijdje contact met haar via de mail, maar nu heb ik haar dus ook in het echt ontmoet. Ze is heel aardig, en het is fijn om hier al iemand in de buurt te hebben. We hebben wat gedronken bij Starbucks en hebben een beetje in Dublin rondgelopen. Ik heb ook nog een sleeve voor mn ipod gekocht. Een roze :D haha. Ik heb echt grote moeite met Elizabeth. Ze is ontzettend lui. Ze wil niets anders dan TV kijken, en heeft een ontzettend grote mond. Toen ik met Stefanie op mijn kamer was kwam ze ineens mijn kamer binnengestormd en begon ze op mijn bed te springen en aan mijn spullen te zitten. Dus ik leg haar uit dat ze dat niet mag. Dat ze moet kloppen als ze binnen wilt komen, ze niet op bedden mag springen, en dat ze het moet vragen als ze aan mijn spullen wil zitten ( wat mij enorm redelijke dingen lijken) Begint ze te schreeuwen, en slaat ze keihard met de deur. Ik ga dus eventjes op de gang met haar praten. Zegt ze: Geef me maar een heel scherp mes, dan snij ik mezelf helemaal open. Dan kunnen jullie me begraven! Zou dat niet spannend zijn? Nou ik weet niet zo goed wat ik met haar aanmoet. Ik heb er met mijn hostparents over gepraat, en zij denken dat dit normaal gedrag is voor een 6-jarig meisje. nog een voorbeeld: Als haar vader zegt dat ze de TV uit moet zetten zegt ze gewoon: hou je kop, zo kan ik de TV niet horen. En dan is het einde discussie en blijft Elizabeth TV kijken. Nou jongens, Schiet mij maar lek.

Maandag 16 Augustus

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad. Elizabeth is 's middags met Catie (babysitter die hier nogsteeds rondhangt) naar de dierentuien geweest. Katie en ik waren dus alleen. Nou aan Katie heb je geen kind, want dat is de meest blije baby die ik ooit heb gezien haha. Toen Elizabeth weer thuis kwam was ze ontzettend chagerijnig, en wilde ze weer alleen maar TV kijken. Toen ik zei dat we vandaag geen TV aan gingen doen omdat ze 's ochtends al best lang had gekeken kreeg ik een kussen naar mijn hoofd gesmeten. Pfoe. Kan niet wachten tot die naar school gaat. Ik hoop dat de school zich wat meer in mijn regels kan vinden dan mijn hostparents. Ik begin thuis nu ook al behoorlijk te missen. Dat is denl ik vooral omdat ik hier alleen stefanie nog maar ken. Zodra Nathan mn autoverzekering heeft geregeld kanik wat meer vrienden gaan maken, maar voor nu zit ik vast in huis :P haha

Nouja, jullie horen snel meer!


Ik vind het trouwens echt super dat jullie zoveel reageren op deze blogs ! :D keep up the good work! haha

Love,

Marielle

  • 17 Augustus 2010 - 20:01

    Marjolein:

    Nou nou, een pittige tante die Elizabeth.
    Daar krijg je nog een hele kluif aan...ik ben ervan overtuigd dat je dat kunt !

  • 17 Augustus 2010 - 21:13

    Rianda:

    Nou, dat is geen normaal gedrag voor wat voor leeftijd dan ook hoor.
    Maar wel een uitdaging voor je om dit duiveltje te gaan heropvoeden.
    Ze is duidelijk de baas in huis. Je hebt vast thuis op tv wel eens zo'n opvoed programma's gezien en gedacht jeetje!, maar het bestaat dus echt!
    Nanny Mariëlle zet'm op! Logisch meid dat je thuis mist, je bent er nog maar net, dus even doorbijten.
    Je hebt in ieder geval een mooie kamer en stefanie waar je mee kan praten.

    Liefs van ons XXXjes

    We volgen je!

  • 17 Augustus 2010 - 21:38

    Annelies:

    Het lijkt wel de film 'The nanny diary's' haha. Misschien moet Elizabeth nog een beetje aan je wennen? In ieder geval veel succes én plezier!

  • 17 Augustus 2010 - 22:26

    Jonathan:

    KamerTJE zeg je dan, ik denk dat die van mij er wel 4 keer in past als et niet meer is hahaha:P die Elizabeth klinkt nog erger dan mijn zusje wat bijna niet voor te stellen is whahaha succes ermee :P

    xx

  • 17 Augustus 2010 - 22:46

    Senna:

    aah wat is het mooi weer bij jou!
    jaloeers. hier alleen stinkregen. typisch nederlands. veel succes met Elizabeth, hoop dat ze een beetje bijdraait. xxxx

  • 18 Augustus 2010 - 00:00

    Stefanie:

    Ik heb ook over Elizabeth geschreven in mijn blog, en ik heb het er met mijn vriendinnen over gehad. ( andere au pairs ) Nou, hun mond viel open. Ze hadden dat nog nooit gehoord.HOE kunnen haar ouders zeggen dat dat normaal is? Mijn hostkids zouden dat NEVER NOOIT zeggen. Ik heb er 2 van 6.
    Maar ze gaat maandag naar school!!! YES YES! ( nog wel tot 4 uur ) En dan moet ze daar wel aan de regels houden en dan wordt ze thuis hopelijk ook wat beter.
    Je kan me altijd bellen ( als je eindelijk een telefoon krijgt ;) ) als je het helemaal hebt gehad en dan spreken we gelijk wat af!!!!

    Dikke kuss

  • 18 Augustus 2010 - 22:36

    Chimène:

    hee meisje, let maar op over een tijdje luisterd dat kind perfect naar je! misschien is he tgwn even aan het begin dat zij ook moeten wennen, en dat kind kent duidelijk geen structuur dus die ouders kunnen nog wat van je leren! nu ben je net supernanny! :P je kan het meissie! ik ben trots op je

  • 23 Augustus 2010 - 11:25

    Chamilla:

    oh wat een te gekke foto's super om te zien...
    ik krijg er helemaal de kriebels van en kan zelf bijna niet wachten om te gaan.. hoewel t ook zo spannend is..!!
    je kan t meid!! succes en vooral probeer te genieten.. gelukkig heb je een meisje zoals stephanie!!
    xx chamilla

  • 31 Augustus 2010 - 16:29

    Iraina:

    Ik had een klein verhaaltje getypt, maar vergat mijn naam erbij te zetten, nu zie ik ineens dat hij er niet tussen staat. jammer zeg!
    Ik wilde iig zeggen dat ik af en toe ff kom buurten hier en dat ik geschokt ben van dat rot kind, maar wel vertrouwen in heb dat jij dat krengetje wel klein krijgt.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 150456

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: