15, 16 , 17 & 18 November 2010 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu 15, 16 , 17 & 18 November 2010 - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marielle Wisse - WaarBenJij.nu

15, 16 , 17 & 18 November 2010

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

18 November 2010 | Verenigde Staten, Jacksonville

Maandag 15 November

Vandaag lekker tot half 11 geslapen. Om kwart over 1 moest ik bij de tandarts zijn. Alles was gelukkig nog steeds in orde. Hij heeft alleen wel gezegd dat ik het komende half jaar behoorlijk last kan krijgen van mn verstandskiezen. Die komen namelijk alle 4 tegelijk door.. ’s Middags voelde ik ineens de sterke drang om Harry Potter te gaan kijken, dus ben ik met mama naar de videotheek gereden. Na de film ben ik met Ilse gaan wokken. Tis toch echt wel fijn om iedereen weer te zien hoor! Thuis had ik nog eventjes Benelux next topmodel gekeken wat papa en mama voor me hadden opgenomen, en toen was het bedtijd, haha. Zo’n weekje gaat toch wel heeeel erg snel voorbij hoor.

Dinsdag 16 November

Vandaag is echt supersnel voorbij gegaan. Ik had lekker een beetje uitgeslapen tot half 10 en daarna ben ik met mama naar de stad gegaan. We hebben wat kerstcadeautjes gekocht voor mn hostfamily, en ik heb natuurlijk nog even wat ingeslagen bij de H&M. Daarna ben ik langs gegaan bij opa en oma Jacobse om even doei te zeggen. Daarna ben ik meteen doorgegaan naar oma Wisse, en vanaf daar ben ik zo doorgereden naar Rowena. Menn, wat heb ik een bloedhekel aan afscheid nemen zeg… Nja, na Rowena ben ik snel doorgegaan naar huis. We gingen namelijk gourmetten! Mama had ’s ochtends gevraagd wat ik wilde eten, en ik zag gourmetten dus wel zitten :P T was heel erg gezellig. Daarna nog even tv gekeken, en toen naar bed.

Woensdag 17 November

Want om 6 uur was het namelijk al tijd om uit bed te komen. Mama kwam me wakker maken. Das toch veel lekkerder dan n wekker?!? Om 7 uur begon onze reis naar Schiphol. Onderweg in de auto kwam net het liedje ‘dochters’ van Marco Borsato op de radio. Heeeerlijke timing weer. We kwamen precies op tijd aan (volgens mijn e-ticket). Toen ik zelf wilde inchecken ging dat niet, dus moest ik in een hele rij gaan staan om bij de balie in te laten checken. Dat duurde bijna een uur, en tegen de tijd dat ik aan de beurt was was mn gate dus al gesloten. Gelukkig was er een vlucht om half 3 die ik zonder verdere problemen kon nemen. Nou, toen was het tijd om weer afscheid te nemen. T was weer moeilijk, maar wel wat minder dan vorige keer. Nu blijf ik natuurlijk ook geen jaar meer weg. Na de douane heb ik lekker een beetje rondgelopen. Ik wilde eerst parfum kopen, maar in Amerika is het nog goedkoper. Ik begin echt een vrek te worden joh, haha. Onderweg naar mn gate lag er een vrouw helemaal te schudden op de grond. Ze gingen ook al om defibrillators enzo. Meer kan ik er niet over vertellen, want ik wilde niet als een ramptoerist gaan staan kijken. Toen was het tijd voor de securitycheck. Drie keer raden wie er gefouilleerd moest worden? Tzal je baan maar zijn om hele dagen tussen iedereens kruis te voelen.. toen ik mn tas weer wilde pakken werd ie er net van tussenuit gehaald. Ik was dus schijnbaar vergeten om mn bodyspray eruit te halen. Draaaama! Begon een vent in gebrekkig engels te vertellen dat dit absoluut niet kon, bla bla. Ik heb even lief gekeken, en toen heeft ie t dan toch maar voor mij in een zakje gedaan. Ik praatte gewoon in t engels terug. Ik vond het namelijk wel grappig om hem zo te zien worstelen met elk woord, hahaha. Gemeen ben ik he? Nou, toen weer wachten. Er zat een vrouw naast me met een geestelijke beperking geloof ik, want ze gedroeg zich nogal raar. Ze zat de hele tijd te kijken wat ik aan het doen was op mn laptop en dan boog ze ook echt helemaal naar voren om het goed te kunnen zien. En ze vroeg of ik ook op weg ging naar Detroit, en of ik weg ging voor zaken. Nou, als ik niet naar Detroit zou moeten was ik toch behoorlijk op de verkeerde plek, en kom op zeg, zo oud zie ik er niet uit toch? Nu zit ik dan in het vliegtuig. Ik heb echt ontzettend geluk, want ik heb 2 stoelen bij het raampje helemaal voor mezelf. Ik lig nu dus ook echt helemaal onderuitgezakt, haha. Voor mensen die mij wel eens bij mij thuis op de bank hebben zien hangen weten hoe dat eruit ziet. Ik heb mn Deltadekentje lekker om me heen geslagen, en ik zit lekker films te kijken. Daarnet vlogen we over Ijsland, en toen heb ik volgens mij een walvis ofzo gezien haha. Cool he. Nu hebben we behoorlijke turbulentie dus het typen gaat niet bijzonder makkelijk haha.

- Nu zit ik dus op het vliegveld in Detroit. De turbulentie was nog best heftig. K hoorde allerlei mensen kotszakjes pakken, en een paar vrouwtjes gingen gillen. Ik werd er wel n beetje misselijk van, maar dat had volgens mij meer te maken met alle kotszakjes en de gedachten die die bij mij opriepen, haha. Voor de rest was de vlucht nog best soepel verlopen. We hebben geloof ik 1 uur echt turbulentie gehad. Leuk is anders.
- Jeeej ben eindelijk aangekomen! Tijdens de vlucht heb ik de hele tijd geslapen. Ik kan me alleen het opstijgen en landen herinneren. Kheb buiten een tijdje op aubri moeten wachten, maar na ongeveer een uur lag ik lekker in bed. K was echt kapot.

Donderdag 18 November

Vanochtend maakte Aubri me al om kwart over 5 wakker. Zij ging haar schoonzus naar het vliegveld brengen, en wilde dat ik wakker was voor het geval dat de jongens wakker werden. Om half 6 stonden die dus al op mn deur te rammen. Ze waren allebei echt ontzettend vervelend vandaag. Met andere woorden ‘ze zijn weer lekker verpest van de week’. Ik was dan ook echt superblij dat om kwart voor 6 mn werkdag er weer op zat. De fotos doe ik er morgen overdag wel bij, want het is nu half 9 en ik kan mn ogen niet meer openhouden. Trusten!


Ik vind het trouwens echt super dat jullie nog steeds reageren op mn blogs!

  • 19 November 2010 - 07:24

    Pappa Erik :

    Dat is weer een leuk verhaal spekkoek.

  • 19 November 2010 - 07:43

    Linda:

    Hoi Marielle,

    Goed dat je er was. En nu ben je weer terug bij je gezin als het goed is. Heel veel succes!

    Groetjes Linda

  • 19 November 2010 - 14:45

    Senna:

    aaah marielle super lief van je die brief + NY shirt! hij past echt perfect :D
    en wederom een leuk verhaal! lees het elke x met veeeeel interesse, plezier, enthousiasme, jaloezie enz. enz.
    xxxx

  • 19 November 2010 - 23:24

    Jonathan:

    nou nou hoe vaak jij wel niet in een vliegtuig moet zitten zeg jezus! ik heb gister trouwens je brief gehad ik vond het echt super leuk dat ik er 1 kreeg:D
    nou ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat en we steunen je vanuit oost-souburg hoor:D veel succes

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 150444

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2010 - 09 Augustus 2011

Aupair in Amerika

Landen bezocht: